Nevra oldala
.
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-11-03
 
Translation

 
 

FOLDAL

 

Isten hozott nlam...  

 

 

 

 

 


Nvnapi idzetek kldse...

Boldog nvnapot kvnok az nnepelteknek!

 

 

AYURVEDA TESZT

 Naptr

 

PRKAPCSOLAT KALKULTOR

 

SZERELEM TESZT

 

 

 

 

Angyalok

Dmonok

Galria

lmok

Ksrtetek

Vmprok

Boszorknykonyha

Aura

Csakrk

Varzslatok

Meditci / jga

Termszetfeletti kpessgek

Bjitalok

Gygynvnyek

Grafolgia

svnyok s drgakvek

Akupresszra

Gygyts

letmd

Versek

Nomen est omen

Karma

Boszorknysg

Illolajok

Knai horoszkp

Etikett

Prkapcsolat

Gyermeknevels

Szpsgpols

Sznhidrt kalkultor

 

 

Diavettsek-PPS

Tanulmnyok

Testbeszd

Tlvilg

Ltskok

Horoszkp

Humor

Inkvizci

Jtkok

Jegyzetek

Jslsok

Mgikus lnyek

Romantika

Babonk

Bioritmus

Elemek

Hipnzis

Rejtlyek

Buddhizmus

Mantra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mensor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
let az let utn
let az let utn : Ilyen a pokol... (((

Ilyen a pokol... (((

  2007.08.19. 13:24


A POKOL ELHELYEZKEDSE S SZERKEZETE

 

 

         A pokol a Fld kzppontjban tallhat s emberi alaknak lttam, amely a htn fekszik kitrt karokkal s szttrt lbakkal. Tlcsrszer forg nylvnyi, csatorni a pokol kapui, amelyeken a dmonok szabadon kzlekednek a Fld s a pokol kztt. Az egyik csatorna a pokol szjhoz vezet.

         A kls csatornk bels alagtrendszerben folytatdnak. Fels rszkn kis csapajtszer nylsok vannak, melyeken a klnfle alak s mret dmonok ki-be kzlekedhetnek. Ezek egy rsze az alagt falban tanyzik, s vrja, mikor kell feladatot teljestenie a Fldn. Ezeket a stt rnyakat mocskos kdszer anyag bortja, k a stn futrai, s furcsa kiltoz, vihog, sikoltoz hangokat hallatnak.

         A pokol teste a bn s hall testeibl pl fel, s dmonok s elkrhozott lelkek npestik be. Ezzel szemben Krisztus testt a hv lelkek alkotjk. Mindkett az Utols tletig nvekszik, s ekkor a hall s a pokol a Tz tavba vettetnek.

 

 

A POKOL SZJA


Feltrja torkt az alvilg, s vgtelen szlesre nyitja a szjt, hogy elnyelje npembl a hatalmasokat, akik most oly vgan vannak. Iz 5.14
Akkor majd meggrnyed az ember, megalzzk a bszke frfit, s a kevlyek lestik szemket. Iz 5.15

 

         Ide rkeznek nap mint nap az elkrhozott lelkek. Idnknt nagy zajjal a pokol llkapcsa kinylik, s meglncolt elkrhozott lelkek esnek be rajta. Mint a kivetett szemt kis kupacokban hevernek s lelki testk jra s jra rothadsnak indul, majd jra felpl. Fjdalmaik tbbnyire nyilallsszerek nem folyamatosak. Csak tmenetileg tartzkodnak itt, mg a dmonok a stn el nem vezetik ket. A Szentrs tbbszr is emlti a gyehennt, mint egy hts kivetett helyet: 


Ne fljetek azoktl, akik a testet meglik, a lelket azonban nem tudjk meglni! Inkbb attl fljetek, aki a krhozatba vetve a testet is, a lelket is el tudja puszttani! Mt 10.28

Mshol:  Fljetek inkbb attl, aki a lelket is s a testet is el tudja puszttani a gyehennban.

 

         Mindenhol fertelmes orrfacsar, gyomorkifordt bz terjeng az egsz pokolban olyan, mint az g, rothad hs szaga.


A te dicssged is az alvilgba szllt hrfid zeng hangjval egytt. Rothads lett a fekvhelyed s frgek lettek a takard. Iz 14.11

 

A POKOL JOBB KARJBAN

 

         Vrrel s tzzel teli foly tallhat itt. A tzfolyamban sszelncolt lelkek, a hitetlenek s istentelenek lelkei: akik nem trtek meg s nem szabadultak meg bneiktl, akik lveztk a bnt s visszautastottk a megvltst. Itt fknt az azonos nemeket szeretk tallhatk.

         Tzben gnek, vrsen izzanak, csontjaik feketk, kigettek, szomor kiltsokat s sikolyokat hallatnak.

         Itt tallhat a Fld Utlatossgainak Anyja. Ht feje s tz szarva van. Benne van a prftk s a szentek vre, akiket legyilkoltak. „A maga idejn le fog romboltatni”.

         A nagy hegy oldalban lev hatalmas ajt mgtt, melyet stt kpenyes reg riz, van a Feneketlen mlysg. Ide vettetik majd a stn egy idre.

         Itt tallhat a Tzes kgy – a Fenevad rsze – fejn szarvakkal, mely behlzza a Fldet. Sok embert fog bntalmazni s elpuszttani az Utols Idkben.

 

 

A POKOL GYOMRA

 

         Kzepn szles mez, ahol minden halott, vilgosbarna, vagy szrke szn s flholt nvnyzet lthat rajta.

         /Ebbl arra lehet kvetkeztetni, hogy valaha a pokol is egy csodlatos szp terlet rsze lehetett, mikor mg a stn nem tagadta meg Istent. Erre utalhat „a paradicsom elmozdttatott a pokol melll” mondat is, vagyis valaha a kett egyms mellett ltezhetett./

          Itt sok tevkenysg folyik, ez a knoztatsok helye, ahol kb. 1 m magas stt, fekete csuklys dmoncsapatok tevkenykednek.

         Krltte 27 km magassgig cellarendszer helyezkedik el kr alakban, sszekt prknyokkal. Ezek a prknyok kb. 120 cm szlesek s ebbl nylnak a fldbe sllyesztett cellk, melyeket csupn 50 cm magas szemt s mocsok vlaszt el egymstl a legtbb helyen, de vannak sr-agyag fal vasrcsos cellk is.

         Itt azok tallhatak, akik szenvedlyesen szerettk a gonoszat s a bnt, s sok llek vesztt okoztk:

 

-         varzslk, mgusok

-         mdiumok

-         kbtszer kereskedk

-         blvny s dmonimdk

-         jsok, jvend mondk

-         alkoholfggk stb.

 

         A cellkban lelkek szenvednek, akik meghatrozott szenvedseket lnek t. A pokolba rkez lelkek mindegyike elszr a stn el kerl, aki a szles mezn jelenik meg. egy teljesen rnykba burkolzott hossz palstot s stt kpenyt visel alak, aki gonosz nevetssel nz az elesett llekre. nmagnak tiszteletet kvetel, s a dmonok eltte mindenkit trdre knyszertenek. Az Elkrhozattak knyvbl kikeresi a lelket s kiszabja szenvedseinek mdjait. Ezutn a tehetetlen mocsokban fetreng lelket a bntets helyre vonszoljk az rdgk.


s amikor kimennek, ltni fogjk azok holttestt, akik fellzadtak ellenem. Frgk nem pusztul el, s tzk nem alszik ki. Iszonyodni fog tlk minden ember. Iz 66.24

 

 

 

A POKOL SZVE

 

         Krlbell fociplya mret, hatalmas fekete, rugalmas fal kpzdmny, amibl csvek ill. csatornk nylnak a Fldre, melyek szarvakra is hasonltanak. /Ezt lthatta Dniel is ltomsban./ Fertelmes bz s sttsg rad belle. Itt is vannak cellk, amikben lelkek gnek, s brk olykor mintha ledrzslnk gy mllik le. Nhol tompa fny dereng.

         Itt tallhat lelkek tbbnyire: leszbikusok, homoszexulisok, hzassgtrk s prostitultak voltak.

 

 

A KLS STTSG HELYE

 

         Erre a helyre az r elkrhozott szolgi kerlnek. Egy kb. 10 m magasnak ltsz sttt, szrny nlkli angyal a bal kezben egy nagy korongszer tnyrt tart, amit idnknt elhajt a sttsgbe. A korong kzepn a lngtengerben lelkek sznak s gnek. Prblnak kijutnia korong szlre, de egy rvny mindig visszaveti ket. Srs s fogcsikorgats hallatszik. Itt nincsenek rdgk a kzelben.

 

 

A LELKEK HELYZETE A POKOLBAN

 

-         Az elkrhozott lelkek szellem testben rkeznek a pokolba, ami sokszorta elevenebben rzkeli a fjdalmat mind a fldi test. Fldi alakjt, formjt megtartja a llek, legalbbis ilyennek ltjk egymst.

 

-         Szenvedsi helykhz kttten srnak, tkozdnak, nygnek vagy remnytelenl nmn, kigetten adjk meg magukat fjdalmaiknak.

 

-         Emlkeznek Fldi letkre, csaldjukra, ismerseikre s klnsen lnken a visszautastott megtrsi lehetsgeikre. Mg jellegzetes ruhik is lthatk rajtuk.

 

-         Akik megcsonktva, bnn haltak meg s jutottak a krhozat helyre azok a pokolban is bnk, sketek, vakok s megcsonktottak!

 

-         Sokan mg remnytelenl is remlik, hogy Jzus megmenti ket. Tudjk, hogy ms nincs, akitl brmit is remlhetnnek.

 

 

-         rdgk rzik ket, s ha idnknt nem imdjk a stn mg keservesebb knzsok el veti ket./ A pokolban minden megengedett a szenvedsre/.

 

-         Minden lelket tz get, mikzben szellemi testk lemllik, lerothad, s bensjkben frgek rgjk ket, amiktl nem kpesek megszabadulni. Vgl a halott csontvzszer burkukon bell csak a kdszer szrks lelkk marad meg, ez fjdalmuk cscspontja. Ekkor hirtelen megsznik a mar fjdalom, s lelki testk jra felpl, s ez ismtldik a vgtelensgig. A „fizikai” fjdalomnl azonban sokkal ersebb lelki szenvedsk, fleg ha ismertk letkben az r igit, de mgis nemet mondtak Istennek.


ahol a frgk nem pusztul el, s a tzk nem alszik ki. Mk 9.48

 

-         Egyes lelkek, ha a stn parancsait teljestik visszatrhetnek a Fldre ksrtknt, ezek fknt csbt ni testet vesznek magukra s csaldokat tesznek tnkre s mindenkit becsapnak akit csak lehet.

 

 

 

 

RDGK  / DMONOK /  A  POKOLBAN

 

 

         Igen sokfle formban s nagysgban vannak jelen, bzt rasztanak, s a legnagyobbaknak kzvetlen a stn parancsol.

 

  Vannak:

-         viperhoz hasonlak,   /Kgyk, viperk fajzata! Hogy is kerlhetntek el a krhozat bntetst? Mt 23.33/

-         kgy testek,

-         patknyszerek,

-         szrnyas barnamedve formj, agyaras szrs pofj, denevrfej szrnyeteg, mlyen l szemekkel

-         majomszer, aprfej, hegyes arcak.

 

Feladataik sokflk, lehetnek

 

-         ksrtk

-         csal s hitet szellemek

-         megtvesztk, mtk,

-         meglncol s pokolba ksrk / tompa srgs fnyk van /,

-         knoztatsokat vgrehajtk,

-         betegsgeket kelt rdgk.

 

         A ksrt szellemek /brmilyen alakot kpesek felvenni!/ leggyakoribb eszkzei:

 

-         boszorknysg,

-         mgia,

-         hamis vallsok, kultuszok,

-         testi elbvlk,

-         igazak szvbe ktelyt ltetk,

-         a legjobb hvek lett megkesertk, ha tudnk el is puszttank ket.

 

         Idnknt a Tz tava spr vgig a poklon hurriknszer szllel. A lelkek gve gnek tle, de nem pusztulnak bele.

 

 

„ A valban blcsek ma dntik el kit fognak szolglni…Blccs lesztek, ha megnyitjtok fleteket, s Rm hallgattok.

Gyermekem, az n nevemben el kell futnia a gonosznak. ltzd fel Isten teljes fegyverzett, hogy megllhass ama gonosz napon, s mindent megcselekedve megllhass!”- mondja Jzus.

 

         Kathryn ltta, hogy amikor az emberek imdkoztak s hittek Istenben, a gonosz erk elpusztultak, de amikor hitetlensg tmadt, a gonosz erk elkezdtek fellkerekedni. Egy angyal hangos szval gy szlt: „, Uram, nped hite gyenge. Hinnik kell ahhoz, hogy megszabadtsd ket a stn horditl. Uram, knyrlj a megvlts rksein!”…

         A mindenhat hangja gy vlaszolt:

 

„Hit nlkl lehetetlen Istennek tetszeni, de az r hsges s megerst benneteket.”…

 

         Az r gy szlt:

 

„Minden lehetsges annak, aki hisz… Ha az n npem kill az igazsgrt, s a j harcot megharcolja, akkor Pnksd napjhoz hasonl csodlatos dolgok trtnnek.”…

        

 

 


s leveszi e hegyrl a leplet, amely minden npet betakart, s a ftyolt, amely minden nemzetet elbortott. Iz 25.7
 
rkre megsemmisti a hallt. Istennk, az r letrli a knnyet minden arcrl, lemossa nprl a gyalzatot, lemossa az egsz fldn. , az r mondta ezt. Iz 25.8

 

 

A Fldn bkessget lttam, mivel vgl minden Isten lbai al vettetett.

 

 

 

A npszer elgondols szerint a pokol a bns ‘halhatatlan lelkek’ szmra fenntartott bntets helye, ahov rgtn a halluk utn kerlnek, vagy a gytrelem helye azok szmra, akik az tletkor el lettek utastva. Meggyzdsnk, hogy a Biblia azt tantja, hogy a pokol a srgdr, ahov kerl minden ember hallakor.

Az eredeti hber kifejezsnek, ‘se’l’ amely pokolnak van fordtva, jelentse a sr vagy ‘fedett hely’. Szimbolikusan a holtak hazja, ahonnan nincs visszatrs (Jb 10:21). Tbb plda van arra, amikor az eredeti szveg se’l szava gdrnek van fordtva. A Biblia nhny modern verzija ritkn hasznlja a pokol szt, gy fordtja sokkal pontosabb formban, hogy gdr. Nhny plda arra, amikor a se’l sz gdrnek van fordtva, megtorpedzhatja a npszer elkpzelst a poklot illeten, miszerint az a bnsk szmra fenntartott rk tz vagy bntets helye:

- "a bnsk...tnjenek el a holtak hazjban" (se’l)!" (Zsolt.31:17)) - nem fognak a nagy fjdalomtl vlteni.

- "Isten engem kivlt a holtak hazjbl" (se’l) (Zsolt.49:15)) - Dvid lleke vagy teste fel lesz tmasztva a gdrbl vagy pokolbl. "..mert nem hagyod lelkemet a halottak birodalmban"(ApCsel 2:27).

A hiedelem, hogy a pokol a bntets helye, ahonnan a bnsk nem tudnak kiszabadulni, teljesen sszeegyeztethetetlen ezzel, az igaz ember a pokolba tud menni (gdrbe), s ki is tud jnni onnan. Hs.13:14 megersti ezt: "Kivltom ket (Isten embereit) a holtak hazjbl (a se’lbl), megvltom ket a halltl". Ez idzve van az 1Kor.15:55-ben, ahol a feltmadsra vonatkozik Krisztus visszatrsekor. Ehhez hasonlan a msodik eljvetelrl szl ltomsban is azt olvassuk, hogy (Ld.5.5 Tanulmny) "a Hall s Pokol is kiadtk a nluk lev halottakat" (Jel.20:13). Figyeljk meg a prhuzamot a hall, azaz gdr s pokol kztt (Ld. mg Zsolt.6:5).

Anna szavai az 1Sm.2:6-ban teljesen vilgosak: "Az r megl, s megelevent (a feltmads ltal), srba (se’lba) visz, s felhoz onnt". Mivel a pokol maga a gdr, vrhat, hogy az igazsgosak ki lesznek mentve belle az rk letre val feltmadsuk ltal. Teljesen lehetsges a ‘pokolba’ vagy a gdrbe jutni, s ksbb elhagyni a feltmads ltal. A legjelentsebb plda Jzus, aki "nem marad a halottak birodalmban, s teste sem lt elmlst" (ApCsel.2:31), mivel fel lett tmasztva. Figyelemremlt a prhuzam Krisztus szemlye s teste kztt. Az, hogy a teste "nem marad a halottak birodalmban" magban foglalja, hogy egy ideig ott volt, azaz hrom napig, amg a teste a srgdrben volt. Hogy Krisztus a pokolba ment, elegend bizonysga annak, hogy az nem kizrlag egy olyan hely, ahova csak a bnsk juthatnak.

Mind j s rossz emberek a pokolba, azaz a gdrbe jutnak. Jzusnak "A bnsk kzt adtak srt" (zs.53:9). Ms pldk is vannak arra, amikor az igaz emberek a pokolba ill. gdrbe kerltek. Jkb gy sirnkozott: "Gyszolva megyek el fiamhoz (Jzsefhez) a halottak hazjba", (1Mz.37:35).

Isten egyik alapelve, hogy a bn bntetse a hall (Rm.6:23; 8:13; Jak.1:15). Elzleg bemutattuk, hogy a hall a teljes ntudatlansg llapota. A bn teljes megsemmislst eredmnyez, nem pedig egy rkk tart gytrelmet (Mt.21:41; 22:7; Mk.12:9; Jak.4:12), ez oly bizonyos, mintahogy az emberek el voltak puszttva Vzzn ltal (Lk.17:27,29), vagy ahogyan az izrelitk elvesztek a pusztban (1Kor.10:10). Mindezeken az alkalmakkor a bnsk elpusztultak, nem pedig rkk tart knokban szenvednek. Lehetetlen teht, hogy a bnsk bntetse egy rkk tart ntudatos gytrelem s szenveds.

Azt is lthattuk, hogy Isten nem rja fel a bnt - ill. szmtja be neknk - ha nem ismerjk az igjt (Rm.5:13). Akik ebben az llapotban vannak halottak maradnak. Akik ismertk Isten akaratt fel lesznek tmasztva s megtlve Krisztus visszatrsekor. Ha bnsknek talltatnak a bntets, amit kapni fognak az a hall, mert ez a bn zsoldja, tlete. Miutn Krisztus tlszke el kerlnek, bntetst kapnak, ismt meghalnak s rkk halottak maradnak. Ez a "msodik hall", amelyrl a Jel.2:11 s 20:6 beszlnek. Ezek az emberek egyszer mr meghaltak, a hall teljes ntudatlan llapotban voltak. Fel lesznek tmasztva s megtlve Krisztus visszatrsekor s megbntetve egy msodik halllal, amely az els hallhoz hasonlan teljes ntudatlansggal jr. Ez rkk fog tartani.

Ebben az rtelemben tart rkk a bn bntetse, ennek a hallnak nem lesz vge. Mindrkre holtnak maradni egy rkk tart bntets. Az 5Mz.11:4 egy plda, ahol ez a kifejezs van hasznlva. Lerja a fra seregnek Isten ltali elpuszttst a Vrs-tengernl, mint rkk tart, mindmig rvnyes pusztulst, amely ltal ez a konkrt hadsereg soha tbb nem zaklathatja Izrelt, "rjuk (rasztotta) a Vrs-tenger vizt... (el)vesztette... ket az r mindmig".

Mg az szvetsg idejnek a kezdetn is a hvk tisztban voltak azzal, hogy lesz egy feltmads az utols napon, amely utn a felelssggel tartoz bnsk visszatrnek a srba. Jb21:30-32 nagyon egyrtelm: "a veszedelem napjt Isten a gonoszoknak tartogatja, s a harag napja fel viszi ket... Ha kiviszik a temetbe srdombja fltt rkdnek". A Krisztus visszatrsrl s tletrl szl pldabeszdek egyike gy beszl a bnskrl, mint akiket ‘levgnak’ Krisztus eltt (Lk.19:27). Ez nehezen egyeztethet ssze azzal az elkpzelssel, hogy a bnsk rkk fognak ltezni ntudatos llapotban, folyamatosan gytrve. Ez mindenkppen egy kiss rtelmetlen bntets lenne - rks kn 70 ves halottak szmra. Isten nem leli kedvt abban, hogy megbntesse a bnsket, kvetkezskppen nem fog kirni rkk tart bntetst (Ez.18:23,32; 33:11; v. 2Pt.3:9).

Az apostatlt keresztnysg gyakran hozza sszefggsbe a poklot a bntets s gytrelem elkpzelsvel. Ez les ellenttben van a Biblia tantsval a pokolrl (srgdrrl). "Mint juhok kerlnek a holtak hazjba, a hall lesz a psztoruk" (Zsolt.49:15), ez magban foglalja, hogy a hall birodalma a bks feleds helye. Annak ellenre, hogy Krisztus teste a halottak birodalmban volt hrom napig, nem szenvedett elmlst (ApCsel.2:31). Ez lehetetlen lenne, ha a holtak birodalma g tz sznhelye lenne. Ezk.32:26-30 a krllak nemzetek hatalmas harcosairl beszl, akik bkben nyugszanak srjukban: "Ott van Mesek Tubal, egsz tmegk krs-krl a srokban... fegyverzetkkel egytt szlltak le a holtak hazjba, s kardjukat a fejk al tettk... fekszenek... a srba leszllkkal egytt". Utal a harcosok temetkezsi szoksaira, amely a fegyverkkel s a kard fej al ttelvel trtnt. Ez tovbb a pokol lersa, ami maga a srgdr. Ezek a harcos frfiak mg mindig a pokolban fekszenek (azaz srgdrkben), nehezen tmaszthatn al azt az elkpzelst, hogy a pokol g tz helye. Fizikai eszkzk (fegyver) ugyanabba a ‘pokolba’ kerlnek, ahov az emberek, ktsgtelen, hogy a pokol nem a llekek gytrsnek arnja. Pter ennlfogva mondhatta egy bns embernek, hogy "vesszen el a pnzed veled egytt" (ApCsel.8:20).

Jns tapasztalatai ennek szintn ellentmondanak. Mikor lve nyelte le egy hatalmas hal, "Jns imdkozott Istenhez, az rhoz a hal gyomrban. Ezt mondta: Nyomorsgomban az rhoz kiltottam... A hall torkbl kiltottam segtsgrt" (Jn.2:2,3). Prhuzamba hozza a "hall torkt" a halval. A hal gyomra valban egy ‘befedett hely’, amely az alapvet jelentse a pokolnak fordtott ‘seol’ sznak. Nyilvnvalan ez nem egy g tz helye volt, Jns kijtt a hall torkbl, amikor a nagy hal kihnyta t. Mindez elre mutat Krisztus feltmadsra a ‘hallbl’ (a fld belsejbl) - Ld. Mt.12:40.

SZIMBOLIKUS TZ

A Biblia valban gyakran hasznlja az rkk tart tz jelkpt azrt, hogy rmutasson Isten haragjra a bnnel szemben, melynek eredmnye a bnsk teljes megsemmislse lesz a fld belsejben, egy gdrben. Sodoma az "rk tz bntetst szenvedi" (Jd.7), azaz teljesen el lett puszttva laki bnssgnek ksznhetleg. Ma ez a vros romokban hever, a Holt-tenger alatt, ma semmi esetre sem emszti tz, amely szksgszer volna, ha az ‘rkk tart tzet’ sz szerint rtelmezzk. Jeruzslem hasonlmdon Isten haragjnak rkk tart tzvel volt fenyegetve, Izrel bneinek ksznhetleg: "akkor olthatatlan tzet gyjtok kapuiban, amely megemszti Jeruzslem palotit!" (Jer.17:27). Jeruzslem az eljvend Orszg megjvendlt fvrosa (zs.2:2-4; Zsolt.48:2), Isten nem gy gondolta, hogy mi ezt sz szerint rtelmezzk. Jeruzslem hatalmas hzait felgyjtottk (2Kir.25:9), de ez a tz nem maradt meg rkk.

Hasonlan, Isten megbntette Edm fldjt tzzel, amely "Nem alszik el sem jjel, sem nappal, folyton gomolyog a fstje. Nemzedkeken t pusztn marad... Pelikn s blmbika veszi birtokba... Palotit gaz veri fel" (zs.34:9-15). Nvnyek s llatok fognak Edm romjain lni, az el nem alv tz kifejezsnek Isten haragjra kell, hogy utaljon, s a hely ltala val teljes megsemmistsre, inkbb mint ennek a sz szerinti megvalsulsra.

A hber s grg "rkk tartnak" fordtott kifejezsek pontos jelentse "a korszakra". Ez nha sz szerinti vgre vonatkozik, pldul a Orszg korszaknak a vgre, azonban nem mindig. zs.32:14,15 egy plda erre: "a vrhegy s a bstya barlang lesz mindrkre... vgl kirad rnk a llek a magasbl". Ez egy t ahhoz, hogy megrthessk az ‘rks voltt’ az ‘rkk tart tznek’. jra s jra Isten haragja Jeruzslem s Izrel vtkei miatt, tzhz van hasonltva: "Lngol haragom kirad erre a szent helyre (Jeruzslemre)... gni fog, nem alszik ki" (Jer.7:20; ms idevonatkoz pldk Jer.sir. 4:11 s 2Kir.22:17).

A tz ezenkvl mg asszocilva van Isten tletvel a bnre is, klnsen Krisztus visszatrse kapcsn: "Eljn az a nap, amely olyan lesz, mint az izz kemence. Olyan lesz minden kevly s minden gonosztev, mint a polyva, s elgeti ket az az eljvend nap" (Mal.3:19). Mikor a polyvt, vagy akr egy emberi testet tz geti, porr lesz. Lehetetlen brmilyen szubsztancia, klnsen az emberi test esetn, hogy rkk gjen sz szerinti rtelemben. Az "rk tz" kifejezse gy nem vonatkozhat sz szerint rkk tart bntetsre. A tz nem ghet rkk, ha nincs semmi, amit gethetne. "A pokol belevettetett a tz tavba" (Jel.20:14). Ebbl nyilvnval, hogy a pokol nem egyenl a "tz tavval", ez a teljes megsemmislst fejezi ki. Jelensek Knyve kpletes brzolsai kinyilatkoztatjk szmunkra, hogy a hall teljesen megsemmisl, mivel a Millennium vgn megsznik.

Gyehenna

Az jszvetsgben kt grg sz ltezik, melyeket egyarnt pokolnak fordtottak. ‘Hdes’ megfelel a hber ‘se’l’ sznak, amit mr kifejtettnk. ‘Gyehenna’ a szemttelep neve, amely Jeruzslemen kvl volt, ahol a vros hulladkjt gettk el. Az ilyen szemttelepek tbb fejld orszgra jellemzek ma is (pl. Fst-hegy Manilnl). Mint eredeti fnvnek - azaz neve egy aktulis helynek - clszerbb lett volna, ha lefordtatlanul, mint "Gyehenna" marad, a pokol sz helyett. ‘Gyehenna’ az armi megfelelje a hber ‘Ge-ben-Hinnon’ sznak (Jzs.15:8), Krisztus idejben is szemttelep volt. A bnzk holttesteit gettk el ott az llandan g tzn, gy vlt a Gyehenna a teljes megsemmisls, pusztuls szimblumv.

Azok, amik a tzre voltak dobva, nem maradtak ott rkre - a testek porr lettek. "Mert a mi Istennk emszt tz (lesz)" (Zsid.12:29) az tlet napjn, az haragjnak tze meg fogja emszteni a bnsket, s azok megsemmislnek, mintsem letben hagyja ket ebben a helyzetkben. Isten elz tleteinek idejn, amikor sajt npt, Izrelt bntette meg a babiloniak keze ltal, a Gyehenna teltve volt a bnsk holttesteivel, Isten embereinek a holttestei kztt (Jer.7:32,33).

Az r Jzus az mesteri tjn hozta ssze mindezeket az szvetsgi eszmket az kifejezsnek, a ‘Gyehennnak’ a hasznlata ltal. Gyakran mondta, hogy akik el lesznek utastva az tlszk eltt az visszatrsekor, a Gyehennra mennek (azaz pokolba), a tzre, amely soha nem alszik ki, "ahol frgk nem pusztul el" (Mk.9:43,44). A Gyehenna sznak a zsidkban a test teljes megsemmislst kellett, hogy az eszkbe juttassa, lttuk, hogy az rk tz egy kifejezs, amely Isten bnnel szembeni haragjt fejezi ki s a bnsk rk megsemmislst a hall ltal..

Az utals, hogy "ahol frgk nem pusztul el" bizonyos, hogy szintn a teljes megsemmislst fejezi ki - elkpzelhetetlen, hogy lteznek sz szerinti frgek, amelyek soha nem fognak elpusztulni. A tny, hogy a Gyehenna az elz korok bntetseinek volt a szinhelye, ahova egyarnt kerltek a bnsk s Isten emberei, tovbbi bizonysga Krisztus jelkpes tall kifejezsnek.

 

 

Erre a krdsre a Biblia tekintlye alapjn vlaszolhatunk, mert a Biblia bizonyosan lltja, hogy ltezik egy nagyon is valsgos s nagyon is rettenetes hely - a bntets helye - azok szmra, akik Krisztust kizrjk az letkbõl.

Szomor, hogy olyan gyakran halljuk az embereket knnyelmûen beszlni a pokolrl. Sokak szmra ez egy olyan dolog, amivel viccelni lehet, msok szitkozdsra hasznljk e szt.

A pokol ltezsnek valsgossgt a Biblia szmtalan helyen lltja. Az r Jzus Krisztusnak tbb mondanivalja van a pokolrl, mint brki msnak. Õ az a tant, akiben leginkbb megbzhatunk; teljes szavahihetõsgt altmasztja bûntelen lete, csodlatos szolglata s az res sr, amely nem tarthatta Õt fogva.

Jzus Krisztust gyakran gy emlegetik mint "kedves, szeld Jzus", de ez a meghatrozs nehezen egyeztethetõ ssze azzal a nyelvhasznlattal, amit a Mrk evangliuma 9. rszben tallunk, ahol a pokol ltezsrõl s valsgrl beszl. A kvetkezõ kemny lltsokat olvassuk:

"Ha megbotrnkoztat tged az egyik kezed, vgd le, mert jobb, ha csonkn mgy be az letre, mint ha kt kzzel mgy a gyehennra, az olthatatlan tûzre, (ahol frgk nem pusztul el s a tûz nem alszik el.) s ha az egyik lbad botrnkoztat meg tged, vgd le; mert jobb, ha sntn mgy be az letre, mintha kt lbbal vetnek a gyehennra, (ahol frgk nem pusztul el s a tûz nem alszik el.) s ha az egyik szemed botrnkoztat meg tged, vjd ki, mert jobb, ha fl szemmel mgy be az Isten orszgba, mint ha kt szemmel vetnek a gyehennra, ahol frgk nem pusztul el s a tûz nem alszik el."
    Mrk 9,43-48

Egy msik helyen Jzus Krisztus a farizeusokat s rstudkat "kgyk, viperk fajzatnak" nevezi, s inti õket: "Hogyan meneklhetntek meg a gyehennval sjt tlettõl?" - (Mt 23,33). Ezek meglehetõsen erõs kifejezsek az r Jzus rszrõl. Õ nyltan, kertels nlkl beszl a pokolrl, s lerja milyen az.

Ha valaki a pokol ltezst s valsgt tagadja, tulajdonkppen a Biblia tekintlyt s az r Jzus tekintlyt krdõjelezi meg. A keresztyn hit egy teljes egszet alkot, ha egy ponton megtmadjuk, az egsz tants sebezhetõv vlik. Az egsz egy csodlatos logikai egysget kpez.

Ha Jzus Krisztus Isten Fia, ha Õ az rkkvalsgbl jtt le a mi idõbelisgnkbe, a mennybõl jtt le a mi vilgunkba, meghalt s feltmadt a hallbl - akkor brmi, amit mondott, brmely tmval kapcsolatosan, mlt arra, hogy meghallgassuk, odafigyeljnk r, s felttel nlkl elfogadjuk. Teht az emberek, akiknek a pokol ltezsnek s valsgnak elfogadsa nehzsget okoz, nha nem veszik szre, hogy a valdi problma szmukra az Jzus Krisztus  szemlye: ki Õ, s mirt jtt a vilgba.


 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Szlj hozz te is!
Nv:
E-mail cm:
Amennyiben megadod az email-cmedet, az elrhet lesz az oldalon a hozzszlsodnl.
Hozzszls:
Azrt, hogy ellenrzhessk a hozzszlsok valdisgt, krjk rd be az albbi kpen lthat szt. Ha nem tudod elolvasni, a frissts ikonra kattintva krhetsz msik kpet.
rd be a fenti szt: j CAPTCHA krse
 
 
Mg nincs hozzszls.
 

  

 

 

Frisstsek

Flrt tippek csajoknak

Flrtlsi tippek pasiknak

Flrtlsi tancsok nknek

SMS flrtls szablya

Szerelmes /flrtls sms-ek

rknaptr
 

Nem tudod, milyen napon szlettl?
Vlaszd ki az vet, hnapot s a napot:

v: . Hnap: Nap:

A ht megfelel napja:

 

 

 

Kapcsold irodalom

 

Conze, Edward: A buddhizmus rvid trtnete, Budapest: 1999.

Eliade, Mircea: Vallsi hiedelmek s eszmk trtnete 2., Budapest :1995.

Glasenapp, Helmuth: Az t vilgvalls, Budapest: 1975.

Hetnyi Ernõ: Buddhizmus a buddholgia tkrben, Budapest: 1989.

Hetnyi Ernõ: Buddha, Dharma, Sangha, Budapest: 1994.

Krsi Csoma Sndor: Buddha lete s tantsa, Bukarest: 1982.

Kng, Hans - Bechert, Heinz: Prbeszd a buddhizmusrl, Budapest: 1999.

Rawson, Philip: Az indiai civilizci, Budapest: 1983.

Schmidt Jzsef: Buddha lete, tana, egyhza, Budapest: 1995.

Takcs Lszl: A buddhizmus kialakulsa, Budapest: 1984.

Tchy Olivr: Buddha, Budapest: 1986.

Vekerdi Jzsef: Buddha beszdei, Budapest: 1989.

Zago, Marcellino: A buddhizmus, Budapest: 1995

Skilton, Andrew: A buddhizmus rvid trtnete, Corvin Kiad, 1997

Porosz Tibor (ford.): Ltusz sztra, Farkas Lrinc Imre Kiad, 1995

Hamar Imre: Buddha megjelense a vilgban, Balassi Kiad, 2002

Buswell, Robert E.: Encyclopedia of Buddhism, Macmillian 2004

Williams, Paul: Mahayana Buddhism: The Doctrinal Foundations, Routledge, 2009

Tibeti halottasknyv.

Kapcsold filmek

A bks harcos tja

Kis Buddha

Szamszra

Tavasz, nyr, sz, tl, tavasz

Dmonok a vilg tetejn

Tibeti halottasknyv

Kundun

Tibeti jgik

Milarepa

Chihiro

Totoro

Saint Oniisan

Tz a h alatt

Ht v Tibetben

 

 

rdekessgek

Orvosok a  skype-on

Egszsgfigyel

Orosi sztr

Orvosi sztr 2

Google maps

Virtulis fldgmb

H s felhtrkp

 

 

 

 

Izgalmas irodalom

Conze, Edward: A buddhizmus rvid trtnete, Budapest: 1999.

Eliade, Mircea: Vallsi hiedelmek s eszmk trtnete 2., Budapest :1995.

Glasenapp, Helmuth: Az t vilgvalls, Budapest: 1975.

Hetnyi Ernõ: Buddhizmus a buddholgia tkrben, Budapest: 1989.

Hetnyi Ernõ: Buddha, Dharma, Sangha, Budapest: 1994.

Krsi Csoma Sndor: Buddha lete s tantsa, Bukarest: 1982.

Kng, Hans - Bechert, Heinz: Prbeszd a buddhizmusrl, Budapest: 1999.

Rawson, Philip: Az indiai civilizci, Budapest: 1983.

Schmidt Jzsef: Buddha lete, tana, egyhza, Budapest: 1995.

Takcs Lszl: A buddhizmus kialakulsa, Budapest: 1984.

Tchy Olivr: Buddha, Budapest: 1986.

Vekerdi Jzsef: Buddha beszdei, Budapest: 1989.

Zago, Marcellino: A buddhizmus, Budapest: 1995

Skilton, Andrew: A buddhizmus rvid trtnete, Corvin Kiad, 1997

Porosz Tibor (ford.): Ltusz sztra, Farkas Lrinc Imre Kiad, 1995

Hamar Imre: Buddha megjelense a vilgban, Balassi Kiad, 2002

Buswell, Robert E.: Encyclopedia of Buddhism, Macmillian 2004

Williams, Paul: Mahayana Buddhism: The Doctrinal Foundations, Routledge, 2009

Foldal design

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!