|
 |
Aura |
|
Aura : Koncentrcis gyakorlat |
Koncentrcis gyakorlat
1. Koncentrcis gyakorlat
Helyezd az 1. brn lthat kpet krlbell 1,5 mterre magad el. Nzd pontosan a fekete pttyt legalbb 30 msodpercig vagy tovbb, s figyeld meg a sznes pontokat a periferikus ltsoddal. Ne engedj a kisrtsnek, csak a fekete pttyt nzd.
1. bra Kp a koncentrcis gyakorlatokhoz
Figyeld meg, hogy a sznes terleteket gy tûnik, mintha egy msik szn Aurja leln krl. Amikor a periferikus receptorainkat stimulljuk egy ideig, sznrzeteink vannak, amik teljesen msok, mintha a kzponti ltsunkat hasznlnnk. Minl tbbet koncentrlsz, annl vilgosabb az Aura a sznes terletek krl, mivel az rzkenysged nõ. Korbban kpes lettl volna ezt a kpet nzni rkn t anlkl, hogy brmit is lttl volna. A gyakorlat kulcsa az, hogy EGYETLEN pontra koncentrlsz elg hossz ideig. Ez a gyakorlat azt a mdot szemllteti, ahogyan nzni kell az emberi Aurk ltshoz, tudatostva magunkban ltszervnk s rzkelsnk bizonyos kpessgeit.
2. Koncentrcis gyakorlat
Ennek a gyakorlatnak a clja az, hogy lnktse a kommunikcit mindkt agyflteke kztt, ezltal a "feldolgozsi hatsfokot" nveli, ami szksges az Aura ltshoz. Helyezd a 2. brn lthat kpet kb. 1 mterrel magad el. Nyjtsd elõre a kezed, gy ujjaid egyike a krk kztt s alatt van.
Fkuszlj az ujjad vgre s ne trõdj a krkkel, nzz t rajtuk. Most 4 krt kellene ltnod. Ha ez sikerlt prbld meg a kt kzpsõt EGYESTENI (hogy tfedjk egymst) s EGY krt ltni EGY FEHR KERESZTEL az ujjad tetejn, kzpen a kettõ kztt. Ha ltod a keresztet az annak a bizonytka, hogy bal agyflteked (ami a jobb szemmel van kapcsolatban) a jobbal kommunikl (ami a bal szemedhez tartozik).
2. bra
Ez a gyakorlat nagyon hasznos: mindssze 5 perc megduplzza a bioenergid s elõsegti az ngygyulst.
A kereszt elõszr lebegni fog s bizonytalannak tûnik majd. Ksrletezz a szemed s az ujjad kzti tvolsg vltoztatsval, hogy elrd a tkletes keresztet. Jelentõs haszonra tehetsz szert 3-5 perc utn, lehetõleg pislogs nlkl, de a bûvs idõtartam gy tûnik, hogy 45 perc folyamatos koncentrci, ami IGAZI vltozst idz elõ a szellemi (mentlis) s aurikus kpessgeidben.
Tapasztalataim szerint a legjobb 1 vagy 2 perccel kezdeni s fokozatosan nvelni az idõtartamot htrõl htre. A rvid s intenzv koncentrci jobbnak tûnik mint egy hosszabb, amit a gyakorls hinya flbeszakt.
Fokozatos gyakorlssal el kellene rned, hogy az ujjad nlkl is meglsd s fnntarsd a keresztet. Mikzben a kereszt megtartsval foglalkozol prblj meg tudatba kerlni a msik 2 krnek is s minden ms krllvõ dolognak a periferikus ltsod hasznlatval. A periferikus ltsod hasznlatval aurikus szneket kellene lssl a fenti krk krl. Amikor kpess vlsz arra, hogy elemezd a krnyezõ dolgokat a periferikus ltsoddal, a kereszt (s a koncentrci) elvesztse nlkl, kszen llsz az Aurk ltsra s olvassra.
A koncentrci magasabb szinjei:
Az egyik tmrõ a keresztben rendszerint a msik "elõtt" ltszik. Ez azt jelenti, hogy az egyik agyfltekd dominl a msik felett. A frfiak ltalban a vzszintes tmrõt ltjk fll (bal agyflteke dominl), mg a nõk tbbnyire a fggõlegeset (jobb agyflteke dominl).
Prbld meg a "rejtett" tmrõt elõtrbe hozni annyira amennyire csak lehet, tudatos koncentrcival. A koncentrci legmagasabb szintje a tkletesen egyenslyban lvõ kereszt elrse s megtartsa, aminek mind a ngy karja ugyanolyan intenzits, ilyenkor tkletes az egyensly a kt agyflteke kztt. Nagyon sok ember tapasztal bmulatos htsokat ezen a ponton. Elõszr, a koncentrci mlyebb lesz. Msodszor, 2-3 perc utn gy tûnik mintha elvesztend a ltvnyt, a vilgos httr stt lilv vagy rzsasznn vlik. Az rzkenysged s tudatossgod nagyban fokozdik. Minden rzs megszûnik ltezni.
Sok ember beszmolt rla, hogy a Csakrapl viselse jelentõsen javtja az effejta koncentrcit, s az n tapasztalataim is ezt tmasztjk al.
S
| |
|
|
rknaptr
Nem tudod, milyen napon szlettl?
Vlaszd ki az vet, hnapot s a napot:
|
|
|

|

Kapcsold irodalom
Conze, Edward: A buddhizmus rvid trtnete, Budapest: 1999.
Eliade, Mircea: Vallsi hiedelmek s eszmk trtnete 2., Budapest :1995.
Glasenapp, Helmuth: Az t vilgvalls, Budapest: 1975.
Hetnyi Ernõ: Buddhizmus a buddholgia tkrben, Budapest: 1989.
Hetnyi Ernõ: Buddha, Dharma, Sangha, Budapest: 1994.
Krsi Csoma Sndor: Buddha lete s tantsa, Bukarest: 1982.
Kng, Hans - Bechert, Heinz: Prbeszd a buddhizmusrl, Budapest: 1999.
Rawson, Philip: Az indiai civilizci, Budapest: 1983.
Schmidt Jzsef: Buddha lete, tana, egyhza, Budapest: 1995.
Takcs Lszl: A buddhizmus kialakulsa, Budapest: 1984.
Tchy Olivr: Buddha, Budapest: 1986.
Vekerdi Jzsef: Buddha beszdei, Budapest: 1989.
Zago, Marcellino: A buddhizmus, Budapest: 1995
Skilton, Andrew: A buddhizmus rvid trtnete, Corvin Kiad, 1997
Porosz Tibor (ford.): Ltusz sztra, Farkas Lrinc Imre Kiad, 1995
Hamar Imre: Buddha megjelense a vilgban, Balassi Kiad, 2002
Buswell, Robert E.: Encyclopedia of Buddhism, Macmillian 2004
Williams, Paul: Mahayana Buddhism: The Doctrinal Foundations, Routledge, 2009
Tibeti halottasknyv.
|

Kapcsold filmek
A bks harcos tja
Kis Buddha
Szamszra
Tavasz, nyr, sz, tl, tavasz
Dmonok a vilg tetejn
Tibeti halottasknyv
Kundun
Tibeti jgik
Milarepa
Chihiro
Totoro
Saint Oniisan
Tz a h alatt
Ht v Tibetben
|
|

Izgalmas irodalom
Conze, Edward: A buddhizmus rvid trtnete, Budapest: 1999.
Eliade, Mircea: Vallsi hiedelmek s eszmk trtnete 2., Budapest :1995.
Glasenapp, Helmuth: Az t vilgvalls, Budapest: 1975.
Hetnyi Ernõ: Buddhizmus a buddholgia tkrben, Budapest: 1989.
Hetnyi Ernõ: Buddha, Dharma, Sangha, Budapest: 1994.
Krsi Csoma Sndor: Buddha lete s tantsa, Bukarest: 1982.
Kng, Hans - Bechert, Heinz: Prbeszd a buddhizmusrl, Budapest: 1999.
Rawson, Philip: Az indiai civilizci, Budapest: 1983.
Schmidt Jzsef: Buddha lete, tana, egyhza, Budapest: 1995.
Takcs Lszl: A buddhizmus kialakulsa, Budapest: 1984.
Tchy Olivr: Buddha, Budapest: 1986.
Vekerdi Jzsef: Buddha beszdei, Budapest: 1989.
Zago, Marcellino: A buddhizmus, Budapest: 1995
Skilton, Andrew: A buddhizmus rvid trtnete, Corvin Kiad, 1997
Porosz Tibor (ford.): Ltusz sztra, Farkas Lrinc Imre Kiad, 1995
Hamar Imre: Buddha megjelense a vilgban, Balassi Kiad, 2002
Buswell, Robert E.: Encyclopedia of Buddhism, Macmillian 2004
Williams, Paul: Mahayana Buddhism: The Doctrinal Foundations, Routledge, 2009
|
|
|