Nevra oldala
.
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-11-03
 
Translation

 
 

FOLDAL

 

Isten hozott nlam...  

 

 

 

 

 


Nvnapi idzetek kldse...

Boldog nvnapot kvnok az nnepelteknek!

 

 

AYURVEDA TESZT

 Naptr

 

PRKAPCSOLAT KALKULTOR

 

SZERELEM TESZT

 

 

 

 

Angyalok

Dmonok

Galria

lmok

Ksrtetek

Vmprok

Boszorknykonyha

Aura

Csakrk

Varzslatok

Meditci / jga

Termszetfeletti kpessgek

Bjitalok

Gygynvnyek

Grafolgia

svnyok s drgakvek

Akupresszra

Gygyts

letmd

Versek

Nomen est omen

Karma

Boszorknysg

Illolajok

Knai horoszkp

Etikett

Prkapcsolat

Gyermeknevels

Szpsgpols

Sznhidrt kalkultor

 

 

Diavettsek-PPS

Tanulmnyok

Testbeszd

Tlvilg

Ltskok

Horoszkp

Humor

Inkvizci

Jtkok

Jegyzetek

Jslsok

Mgikus lnyek

Romantika

Babonk

Bioritmus

Elemek

Hipnzis

Rejtlyek

Buddhizmus

Mantra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mensor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Angyalok pedig vannak
Angyalok pedig vannak : Az kori zsid felfogs az angyalok nemisgrl

Az kori zsid felfogs az angyalok nemisgrl


Az kori zsid felfogs az angyalok nemisgrl

Az angyalok szexualitsnak krdst rinti Pl apostol rendelkezse is: „…Ezrt teht kteles az asszony hatalmi jelet viselni a fejn, az angyalok miatt.” (1Kor 11:10) A korabeli rabbinikus zsid hagyomny szerint ugyanis az asszonyoknak az angyalok miatt be kellett fedezni a fejket, mgpedig azrt, hogy ne hozzk azokat szexulisan izgalomba. Az a felfogs, mely szerint a szellemi lnyek az emberek lnyai irnt rzki szenvedlyre gyulladtak No korban, s velk szexulis kapcsolatba lptek, a korabeli zsidsgban elevenen lt. Viszont ez a tradci csak gonosz szellemekre, illetve bukott angyalokra vonatkozik. Amikor azonban az apostol itt angyalokrl beszl, mivel alattuk j angyalokat rt, ez a szexulis jelleg magyarzat semmikppen nem jhet szba. A zsid felfogs szerint a j angyalokra ugyanis – ellenttben a gonosz angyalokkal s szellemekkel – nem jellemz a nemisg. Ezrt a fej befedezsnek ms oka van: az asszonyok gondoljk meg, hogy az angyalok mint a vilg termszetes dolgainak Isten ltal rendelt rzi azt akarjk, hogy az asszonyok ismerjk el s tartsk be a teremtsnek azt a rendjt, amely szerint a frfi al vannak rendelve. Ezrt az asszony ne srtse meg az angyalokat azzal, hogy feje befedezst, mely a frfinak val alrendeltsgnek jele, elhagyja, s ezzel tudtra adja mindenkinek, hogy ezt a rgi teremtsi rendet figyelmen kvl hagyja. Ezzel az angyalt, bizonyra annak fjdalmra, arra knyszerten, hogy Isten eltt panaszt tegyen rla, s hogy ellene tanknt lpjen fel (lsd az rangyalokrl szl keretes rsunkat ksbb) . Ezrt az asszony tartsa befedezve fejt „az angyalok miatt”, hogy hivatalukat rmmel tudjk elltni, s hogy vdangyalokbl ne vljanak vdl angyalokk.

(Strack-Billerbeck: Kommentar zum Neuen Testament aus Talmud und Midrasch nyomn. Mnchen, 1961.)

Tny mindenesetre, hogy a j angyalok a Szentrsban kizrlag frfiknt jelennek meg; az egy-kt ni jelleg angyalfejedelem pedig (pldul a „Babiln lenya”, „Jzabel szelleme”, az „g kirlynje”) gonosz szereplk, s az sem biztos, hogy eredeti termszetk szerint – a prftai kptl elvonatkoztatva – is ni nemek. A dicssges s a teljesen kirestett, emberknt val angyali jelensek kztti tmeneti esetekrl is tudst a Szentrs: pldul Smson anyja meg volt rla gyzdve, hogy egy emberrel tallkozott – csak az tnt fel neki, hogy „a tekintete olyan volt, mint az Isten angyalnak tekintete, igen rettenetes” (Br 13:6). Ebben az esetben teht csak a tekintet volt rulkod, amely – ms bibliai helyek tansga szerint – ilyen esetben a villmhoz vagy fmnek a felsznhez hasonlt. Ha teht ilyen tekintettel tallkozunk, gyant foghatunk: angyallal llunk szemben. Istvn vrtanrl jegyzi fel az Apostolok cselekedetei, hogy kihallgatsakor „a Szanhedrinben lk pedig valamennyien meredten bmultak r: olyannak lttk az arct, mint egy angyalt” (Csel 6:15). Ms esetek tansga szerint viszont mg ezt az rulkod jegyet is el tudjk rejteni – ilyenkor teljesen olyanok, mint az emberek. Lt trtnetre is emlkeztetve jegyzi meg Pl: „Az idegenek irnti szeretetrl ne feledkezzetek meg, mert ily mdon egyesek – tudtukon kvl – angyalokat ltnak vendgl.” (Zsid 13:2)

A mennyei hierarchia

Isten teremtsben s kirlysgban jog s rend uralkodik. A Biblia vilgosan beszmol arrl, hogy az angyalok szzmillii szigor hierarchiban, katonai jelleg szervezettsgben („seregek”, „lgik”) lnek. Jllehet nincs egyrtelmen kinyilatkoztatva, de szmos utalsbl – a ptrirkk csaldjnak, Jzus tantvnyainak, Izrael szervezettsgnek szmszer adataibl – arra kvetkeztethetnk, hogy a hrom–tizenkett–hetvenes tagoltsg jellemzi seregk hierarchijt. Isten egy, aki hrom szemlyben jelentette ki magt; hrom satya volt (brahm, Izsk, Jkob); Jzus hrom fapostolt vlasztott ki (Pter, Jnos, Jakab). A harmadik satynak tizenkt fia, Jzusnak tizenkt apostola volt. Jkob teljes hznpe hetven fbl llt; limben tizenkt forrs s hetven plmafa volt; a Mzesben lv Szent Szellemet Isten hetven vnre nttte ki; Jzus hetven tantvnyt kldtt el maga eltt; stb.

A Szentrs hrom fangyalt nyilatkoztat ki: Michalt (Mihly), Gabrilt (Gbriel), valamint Hll ben Schrt (Lucifer), aki elbukott, s a gonosz angyalok vezetjeknt Stnn lett. A Jelensek knyvnek egy utalsa szerint az angyalok egyharmadt rntotta magval a lzadsba, ez is a hrmas felosztst ltszik megersteni. A tizenkettes szmrl nem sokat tudunk ebben a vonatkozsban, a Jelensek knyve azonban beszmol a mennyben kzvetlenl Isten mellett trnokon l ktszer tizenkt „vnrl” (preszbteroszrl, azaz mennyei presbiterrl), akikrl nem tudjuk, milyen lnyek, angyalok-e, avagy emberek (vagy ms valamik). A mr Jzus korban is kzkelet zsid felfogs szerint ezek alatt van mg hetven angyalfejedelem, a hetven fldi nemzet irnyti. Ezek kz soroldik, mde kiemelt rangban – gynevezett „nagy”, illetve „elkel fejedelem” – Michal is, Izrael vdangyala. A tbbi hatvankilenc fldi nemzet felett ll fejedelem sajnos mind a bukott angyalok kz, a Stn vezetse al tartozik (Dn 10:21), mivel – gy tnik a Szentrsbl – a Fld s krnyke Lucifer uralmi terlete volt, ezrt ezt a vilgot magval rntotta a buksba mg az ember teremtse eltt.

A legfelsbb angyali rendek kz tartoznak mg a kerubok – krds, hogy a hrom fangyal kerub is-e egyttal, vagy sem. Annyi bizonyos, hogy a Stnn lett Lucifer egyttal kerub is volt; ezrt elkpzelhet, hogy Michal s Gabril is azok. A Stn levettetse ta ngy kerubrl tudunk sszesen. Hozzjuk hasonl – st taln velk azonos, csak ms nven emltett – lnyek a szerfok is.

Pl a kolosszeiekhez rott levelben fellrl lefel tfogan felsorolja a mennyei hierarchia rendjeit (1:16). Isten utn a trnok (thronosz) kvetkeznek – ezeket azonosthatjuk a Jelensek knyvben tallhat huszonngy, kzvetlenl Isten mellett elhelyezett trnszken l vnnel (msok nem lnek trnokon a mennyben Jnos beszmolja szerint, csak k). Ezek valsznleg azonosak a Dniel knyvben tallhat tlkkel, akik szintn lnek a mennyben Isten szne eltt, mg mindenki ms ll. Ezt a szintet, a trnok szintjt a buks, gy tnik, nem rintette. Funkcijuk a vilgmindensg feletti brskods s a trvnyhozs: a vnek koszort viselnek, ami a Jnos korabeli trsadalomban aszentorok jelvnye volt.

A trnok utn Pl az uralmak (kriotsz) szintjt emlti. Az urat jelent krioszbl kpzett grg sz rdekes mdon szemlytelen valsgot fejez ki: uralom, tekintly. Ez teht elssorban pozcira utal, amelyet taln ms-ms szemlyek egymst vltva is betlthetnek. Errl a szintrl nem tudunk meg tbbet a Szentrsbl, legfeljebb mg annyit, hogy a buks valsznleg ket sem rintette. (Hacsak nem a kerubok tltik be ezt a pozcit, ugyanis a Jelensek knyvben a trnok mellett csak ez a ngy lny van mg Isten kzvetlen krnyezetben.)

Az uralmak alatti kvetkez szint: a fejedelmek, vezetk (arkh) . Az Efeszosziakhoz rt levl 6. fejezete szerint ezek a lnyek mr abba a kategriba tartoznak, akik ellen a keresztnyeknek harcolniuk kell, teht bukott angyalok. Minden bizonnyal azonosthatk a fentebb mr emltett, nemzetek fltt ll angyalfejedelmekkel, amelyeket Dniel rsnak (fej) nevez, konkrtan emltve Perzsia s Grgorszg fejedelmt, akik ellen Gabril s Michal harcolnak (Dn 10:13–21). Michalt itt ms titulussal klnbzteti meg: a legels fejedelmek egyiknek (achad hasszrim hrisnim) nevezi, egyrtelmen Izrael angyalaknt azonostja, ksbb pedig a nagy fejedelemnek (hasszr haggdol) nevezi. Jds levele Michalt arkhangelosznak, azaz angyalfejedelemnek nevezi. Ez teht magasabb kategria, mint a nemzetek felett ll bukott angyali fejedelmek.

Az arkhk, vagyis fejedelmek alatti kvetkez szint a hatalmak, hatalmasok (exuszia) . Pl szintn a keresztnyek ellensgeiknt emlti ket. Termszetesen a Fldn kvli szfrban lehetnek olyan arkhk s exuszik, amelyek nem vettek rszt a lzadsban.

Az ezek alatti szintek felsorolst az Efeszosziakhoz rt levl 1. s 6. fejezetben talljuk meg. Itt az exuszik, azaz a hatalmak alatt az erk (dnamisz) kvetkeznek. Az arkhk, az exuszik s a dnamiszok mkdst a grg nyelvhasznlat alapjn gy rtelmezhetjk, hogy az els rend, a fejedelmek a jogalkots, trvnyhozs funkcijban vannak; a hatalmak a jogrvnyestst gyakoroljk; az erk pedig a legals szint, amely megvalstja a fentiek dntseit. Ha a mai politikai berendezkedshez hasonltjuk, akkor az arkhk azok a – bukott – angyalok, akik a parlamenti kpviselkhz hasonlan trvnyeket hoznak, akik a nemzetek bneit kihasznlva affle jogi szakrtkknt az tok, a romls, a nyomorsg, a szellemi sttsg szankciirl dntenek, azokat kiszabjk. Az exuszik azok, akik ezek vgrehajtst intzik, hasonlan a miniszterekhez, minisztriumokhoz; vgezetl a dnamiszok, erk gymond a rendrsgnek felelnek meg, amely konkrt, valsgos ervel, knyszerrel megvalstja, betartatja a meghozott trvnyeket.

Az Efeszosziakhoz rt levl 1. fejezete az uralmakat az erk alatti szinten emlti. A 6. fejezetben pedig ezek alatt olvasunk mg „e sttsg vilg feletti [erszakkal] uralkodi” -rl (koszmokratoresz tu szkotusz tutu) , valamint a gonoszsg szellemeirl (ta pneumatika tsz ponriasz) , amelyek az g felett (epuraniosz) vannak. E legutbbi kifejezst a levegg (a Fld atmoszfrja) feletti egekre, az gynevezett msodik, illetve harmadik gre hasznlja a Szentrs – itt minden bizonynyal a msodik gre vonatkozik.

Ezek az angyali szintek mr valamennyien Istennel s az emberrel szemben ll, ellensges birodalomknt szerepelnek. A Stnt ugyanebben a levlben Pl gy nevezi: a leveg (levegg, lgkr) hatalmnak a fejedelme (arkhn tsz exusziasz tu aerosz), megjellve ezzel – dm buksa ta – f uralmi terlett: a Fld atmoszfrjt. Ezt – valamint azt is, hogy valamennyi nemzet fejedelme bukott angyal – altmasztja az, amit Jzusnak mondott a Stn, amikor megksrtette: „Egy pillanat alatt megmutatta neki a lakott vilg szszes orszgt, majd ezt mondta neki a Rgalmaz: »Neked adom mindezt a hatalmat s ezek dicssgt, mert tadtk nekem, s annak adom, akinek akarom…«” (Lk 4:5–7) Jzus ezt a tnyt nem tagadta.

A politika igazi irnyti

Brmilyen megalzan is hangzik szmunkra, emberek szmra: a Fldn zajl politikai, trsadalmi, vallsi s kulturlis letet sokkal mlyebben meghatrozza ezeknek az angyali fejedelmeknek a tevkenysge, valamint Isten angyalainak a beavatkozsai, az ellensges terleten vgrehajtott „kommands akcii”, mint az emberi trekvsek. Gabril angyal betekintst ad Dnielnek az gben zajl hbork menetbe: Cirus (Krosz, Kres) perzsa kirly uralkodsnak harmadik vben ltogatja meg t a hrnk, s elmondja, hogy egsz mostanig a Perzsa Birodalom felett ll angyalfejedelemmel harcolt, mgnem segtsgre jtt Michal, akivel egyttesen sikerlt ttrnik, hogy aztn az isteni zenetet elhozhassa Dnielnek. Gabril ezutn a perzsa kirlyoknl maradt, s teljesen visszaszortotta a birodalom bukott angyalfejedelmt. Majd bejelenti, hogy amikor ezzel vgez, Grgorszg angyalfejedelme jn majd, s az ellen kell harcolnia – s a fejedelmek kzl egy sincs vele, kivve Michalt.

Mikzben az gben zajlott mindez, a fldn a kvetkezk trtntek: a Perzsa Birodalom megdnttte a Babilni Birodalmat, amely hetven vvel korbban fogsgba hurcolta a zsidkat, s lerombolta Isten Templomt s a szent vrost, Jeruzslemet. Amikor Cirus hatalomra kerlt, rvidesen engedlyt adott a zsidknak a hazateleplsre, valamint a Templom jjptsre, st segtsget is nyjtott ehhez. Vegyk szre, hogy ezek az esemnyek idben pontosan egybeesnek azzal, amikor Gabril legyzi a Perzsa Birodalom felett ll gonosz angyalt, majd – mintegy annak a helybe lpve – „ott marad a perzsa kirlyoknl”, vagyis Cirusnl s Driusnl, aki a trsuralkodja volt. Ez llt teht a birodalom szokatlan „megszeldlsnek”, a zsidk melletti killsnak htterben a szellemvilgban: Gbril rejtett jelenlte s befolysa a kirlyi udvarban.

Nhny vvel ksbb azonban, Cirus uralma utn, erteljes tmads ri a jeruzslemi ptkezst: a krnyez, szintn perzsa uralom alatt ll nemzetek vdiratot, feljelentst rnak a zsidk ellen, mondvn, hogy ha felptik Jeruzslemet, akkor az egy lzad vros lesz, amely nem fog adt fizetni, s a birodalomtl val elszakadst keresi majd. A perzsa udvarban hitelt adnak a levlnek, s betiltjk az ptkezst, amely le is ll egy idre. Pontosan ekkor egy msik prfta, Zakaris nyer betekintst a szellemvilgba, s ltja, hogy Jsua fpap, a templompts kt vezetje kzl az egyik, Isten szne eltt ll, de jobbja fell ott ll a Stn is, aki folyamatosan vdolja t. Ekkor azonban az r angyala megdorglja a Stnt, majd a piszkos ruhkba ltztt Jsut tltzteti tiszta ruhba, s „eltvoltja bneit”. Lthatjuk, hogy a politikai esemnyek, a vdemels htterben (a feljelents, vdirat hberl szitn a sztn, azaz vdl szbl!) a szellemi vilgban angyalok szintjn zajl konfliktus llt.

E ltomst kveten Zakaris s Aggeus prftk felszltjk a zsidkat, hogy engedly nlkl is folytassk az ptkezst; majd levelet rnak a perzsa udvarba. A levl hatsra Drius utnanzet a cirusi rendelkezseknek, majd megtallva ket engedlyezi, st a birodalom vdelme al helyezi az ptkezst, mi tbb, anyagi tmogatst is biztost hozz. A Templom felpl, ksbb pedig a zsidk termszetfltti mdon megmeneklnek Hmn (Eszter knyve), majd a szamaritnusok (Nehmis knyve) gyilkos terveitl, s egsz Jeruzslemet helyrelltjk: Gabril mg mindig a perzsa kirlyoknl lakik.

Biztosak lehetnk abban, hogy a Fld politikai, trsadalmi, vallsi s kulturlis lett korunkban, napjainkban is ugyanilyen erteljes mdon hatrozzk meg a j s gonosz angyalok kzdelmei – s az ezekbe val betekints nlkl nem rthetjk meg pontosan, mi is trtnik krlttnk. A legtbb hv pldul szilrdan meg van gyzdve arrl, hogy a 2001. szeptember 11-ei esemnyek, a World Trade Center kt tornynak az sszeomlst eredmnyez terrortmads mgtt gonosz angyalok akcija ll, hiszen a nhny ra alatt lezajl esemnyek ember- s termszetfeletti intelligencit, ert s gonoszsgot demonstrltak, s az egsz vilg szellemi, politikai, st vallsi, kulturlis llapott – ma mg be sem lthat lptkben – gykeresen megvltoztattk.

A hrom fangyal

A hrom fangyal nevt a Szentrs kinyilatkoztatja. Kzlk is a vezet, a rabbinikus irodalom szerint „az r angyala”, s egyben a hetven nemzeti fejedelem egyike, Izrael angyala, Michal, akinek a neve azt jelenti: „Ki olyan, mint Isten?” a bukott fejedelemnek, a Stnnak a legfbb ellenfele, s ez nevben is benne van: hiszen a Stn f clja, hogy olyann tegye magt, mint Isten – s erre „vlaszol” Michal neve: ki olyan, mint Isten? Gabril a msik nagy fejedelem, – gy tnik – nem ktdik egyetlen nemzethez sem, feladata a Messisra, a megvltsra vonatkoz kinyilatkoztatsok eljuttatsa Isten embereihez. Nevnek jelentse: „Isten hse” .

A harmadik fejedelem eredeti neve Hll ben Schr volt, amely azt jelenti: Ragyog / Fnyl / Dicsr, Hajnal fia. Ezt a hber nevet (zs 14:12) fordtottk le a Szeptuaginta kszti Heszforosznak, azaz Hajnalcsillagnak, ennek latin fordtsa pedig a Lucifer nv (mindkett Fnyhordozt jelent). lzadt fel s bukott el mg az ember teremtse eltt, s kapott j nevet: hberl Sztn, grgl Diabolosz, azaz: Vdl, Rgalmaz, Ellenll, Ellensg.

Jllehet az univerzumnak azt a rszt, amelyet fggetlensgi trekvseivel elszaktott Isten uralmtl, Isten tlettel sjtotta, az angyali rendek eltt mgis csak akkor nyert minden ktsget kizr mdon bizonytst e fejedelemrl, hogy velejig gonosz, s fggetlensgi trekvsei, valamint vdaskodsai minden pozitvumot nlklznek, amikor Jzust, Isten rtatlan Fit meglte (Jn 12:31–32; 16:11). gy tnik, hogy a jogszersget vgtelenl tisztel mennyei vilgban mindaddig megillette az „rtatlansg vlelme”, hiszen a tbbiekkel egytt bejrhatott Isten jelenltbe (Jb 1:6–19; 2:1–7; Zak 3:1–2; Lk 22:31–32), s ott szt emelhetett. Voltakpp az egsz emberi dvtrtnelem nem ms, mint isteni per, kozmikus bizonytsi eljrs ellene, majd tletnek vgrehajtsa.

Rla azt is tudjuk, hogy oltalmaz kerub volt (Ezk 28:12–19). Br valamennyi bukott angyal, a nemzetek angyalfejedelmei s az egsz Fld fltt ll fejedelem, tevkenysge idnknt mgis ktdik egyes fldrajzi pontokhoz. Istennek ugyanis, amikor megkrdezte a Stnt, hogy hol jrt, rendszeresen gy felelt: „Krlkerltem s t- meg tjrtam a fldet.” (Jb 1:7) Tbbszr is betlti pldul a Babiln (Bbel) feletti vezet pozcit, majd egy ideig Trosz fejedelme (i. e. 6. szzad); aztn a Jelensek knyvnek 2. fejezete szerint a kis-zsiai Pergamonban talljuk meg a szkhelyt (i. sz. 1. szzad), ahol a vilg ht csodjnak egyikeknt szmon tartott Zeusz-oltr volt, amelyet Jnos „a Stn trnjnak” nevez; majd Rmba kltzik. Egyes bibliatantk felhvjk a figyelmet arra, hogy a pergamoni Zeusz-oltrt az jkorban Berlinbe szlltottk, s a 20. szzad els felnek esemnyeit tekintve nem lehetetlen, hogy nhny vtizedre a nmet fvros vezetst is tvette a bukott angyalok fejedelme ottani „beosztottjtl”.

 

 

 

 

 

 

 

A A A pergamoni Zeusz-oltr Berlinben. A „Stn trnja”?

 

Mg nincs hozzszls.
 

  

 

 

Frisstsek

Flrt tippek csajoknak

Flrtlsi tippek pasiknak

Flrtlsi tancsok nknek

SMS flrtls szablya

Szerelmes /flrtls sms-ek

rknaptr
 

Nem tudod, milyen napon szlettl?
Vlaszd ki az vet, hnapot s a napot:

v: . Hnap: Nap:

A ht megfelel napja:

 

 

 

Kapcsold irodalom

 

Conze, Edward: A buddhizmus rvid trtnete, Budapest: 1999.

Eliade, Mircea: Vallsi hiedelmek s eszmk trtnete 2., Budapest :1995.

Glasenapp, Helmuth: Az t vilgvalls, Budapest: 1975.

Hetnyi Ernõ: Buddhizmus a buddholgia tkrben, Budapest: 1989.

Hetnyi Ernõ: Buddha, Dharma, Sangha, Budapest: 1994.

Krsi Csoma Sndor: Buddha lete s tantsa, Bukarest: 1982.

Kng, Hans - Bechert, Heinz: Prbeszd a buddhizmusrl, Budapest: 1999.

Rawson, Philip: Az indiai civilizci, Budapest: 1983.

Schmidt Jzsef: Buddha lete, tana, egyhza, Budapest: 1995.

Takcs Lszl: A buddhizmus kialakulsa, Budapest: 1984.

Tchy Olivr: Buddha, Budapest: 1986.

Vekerdi Jzsef: Buddha beszdei, Budapest: 1989.

Zago, Marcellino: A buddhizmus, Budapest: 1995

Skilton, Andrew: A buddhizmus rvid trtnete, Corvin Kiad, 1997

Porosz Tibor (ford.): Ltusz sztra, Farkas Lrinc Imre Kiad, 1995

Hamar Imre: Buddha megjelense a vilgban, Balassi Kiad, 2002

Buswell, Robert E.: Encyclopedia of Buddhism, Macmillian 2004

Williams, Paul: Mahayana Buddhism: The Doctrinal Foundations, Routledge, 2009

Tibeti halottasknyv.

Kapcsold filmek

A bks harcos tja

Kis Buddha

Szamszra

Tavasz, nyr, sz, tl, tavasz

Dmonok a vilg tetejn

Tibeti halottasknyv

Kundun

Tibeti jgik

Milarepa

Chihiro

Totoro

Saint Oniisan

Tz a h alatt

Ht v Tibetben

 

 

rdekessgek

Orvosok a  skype-on

Egszsgfigyel

Orosi sztr

Orvosi sztr 2

Google maps

Virtulis fldgmb

H s felhtrkp

 

 

 

 

Izgalmas irodalom

Conze, Edward: A buddhizmus rvid trtnete, Budapest: 1999.

Eliade, Mircea: Vallsi hiedelmek s eszmk trtnete 2., Budapest :1995.

Glasenapp, Helmuth: Az t vilgvalls, Budapest: 1975.

Hetnyi Ernõ: Buddhizmus a buddholgia tkrben, Budapest: 1989.

Hetnyi Ernõ: Buddha, Dharma, Sangha, Budapest: 1994.

Krsi Csoma Sndor: Buddha lete s tantsa, Bukarest: 1982.

Kng, Hans - Bechert, Heinz: Prbeszd a buddhizmusrl, Budapest: 1999.

Rawson, Philip: Az indiai civilizci, Budapest: 1983.

Schmidt Jzsef: Buddha lete, tana, egyhza, Budapest: 1995.

Takcs Lszl: A buddhizmus kialakulsa, Budapest: 1984.

Tchy Olivr: Buddha, Budapest: 1986.

Vekerdi Jzsef: Buddha beszdei, Budapest: 1989.

Zago, Marcellino: A buddhizmus, Budapest: 1995

Skilton, Andrew: A buddhizmus rvid trtnete, Corvin Kiad, 1997

Porosz Tibor (ford.): Ltusz sztra, Farkas Lrinc Imre Kiad, 1995

Hamar Imre: Buddha megjelense a vilgban, Balassi Kiad, 2002

Buswell, Robert E.: Encyclopedia of Buddhism, Macmillian 2004

Williams, Paul: Mahayana Buddhism: The Doctrinal Foundations, Routledge, 2009

Foldal design

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!